lördag 12 februari 2011

Firande

Allt blir inte alltid som man tänkt sig. Idag är det lördag och vi i lilla familjen Berggreen var taggade till tusen för att åka till Sofia och fira hennes födelsedag. Men tji fick vi då magsjuka satte käppar i hjulet för våra planer. Lucas är riktigt risig. Lite läskigt när en sådan liten kräks så mycket. Han har varit som en lealös liten disktrasa hela dagen. Legat i soffan o gnytt. 39 graders feber som pricken över i:et. Nu sover han dock i sing säng och jag och pappan håller tummarna för att det kommer vara så fram till imorgonbitti. Nu är vi trötta på att torka klumpigt kräks, tvätta kuddar, täcken och kläder och sanera soffor och mattor. Nej fy säger jag bara! Första gången som han är RIKTIGT sjuk och jag gillar det inte alls.

Sjuklingen och jag

Nåväl, jag fick i alla fall äran att delta i födelsedagsfriandet och tackar för smarrig smörgåstårta och gott fika. Vi träffas alldeles för sällan allihop tycker jag.


Födelsedagsbarnet

Inga kommentarer: