söndag 4 oktober 2015

Ur led är tiden

Det blir inte mycket tid över till blogg, nätet, tv:n o sådana lyxsaker när.man börjar jobba. Vi landade just innanför dörren här hemma. Klockan är snart halv fem och jag har varit hemifrån i 26 timmar med undantag för sex timmar då jag sov lite. Jag har varit ifrån Leia ett helt dygn för första gången och det har gått bra. Jag hinner inte med att tänka så mycket när jag är på jobbet. Tiden där bara flyger iväg för man har saker att göra all the time. Jobbet går bra. Det är kul. Jag kommer ihåg hur man gör och det är ju ett extra plus i kanten att ha Tessan där ibland. Nytta med nöje skulle man kunna säga. Men jag är trött. Mest i kroppen. Det blir väl så nu. En övergångsperiod eller vad man ska kalla det. Fyra dagar har jag jobbat nu och imorgon är jag ledig. Nichlas ska till Uppsala så honom får jag umgås med nån annan gång. Nästa gång vi ses är han 30 år den gamla räven. Då blir det firande vill jag lova.

Inga kommentarer: