lördag 24 oktober 2015

Maskeradkalas

Jag har alltid velat gå på en riktig maskerad men aldrig blivit bjuden på en, med undantag för en Halloweenfest för läääänge sen. Jag tror att man antingen HATAR att klä ut sig eller ÄLSKAR att göra det. Jag tillhör det sistnämnda och jag har sådan tur förstår ni, att Nichlas också tycker det är roligt. Eftersom vi inte är några festprissar längre (tack gud) och det viktigaste för min man är att barnen har roligt, slog vi på stort och hade 30-årskalas i riktig barnkalasanda. Det vankades korv med bröd, saft och bullar och självklart tipspromenad. Vi var rörande överens om att kalaset inte skulle bli någon STOR tillställning utan bara ett tillfälle för alla att komma och säga grattis till den nyblivne 30-åringen. Trots det blev det en himla massa planering och förberedelser innan dagen D. Jag fick psykbrytet fyrtio gånger och drar, så här i efterhand, en lättnandes suck. Äntligen över. Vi var lite för många, det blev lite trångt i lokalen och hög ljudvolym. Men tanken var att alla skulle få komma samtidigt och så blev det. Jag lyckades i varje fall med bakningen då det mesta tog slut och även de drygt 100 korvarna åts upp dom med. Jag är grymt impad över hur mycket krut folk lagt ner på sin utstyrsel och det var så kul att praktiskt taget ALLA hade någon form av utklädnad. Vi hade besök av häxor, troll, Hulken, en och annan kossa, en häst, lite indianer, smurfar, bovar och banditer. jägare, radioaktiva ämnen, ninjor och mycket mycket mer. Själva körde vi på "royal theme" då Nichlas var kung, jag drottning, Lucas prins och Leia fick självklart vara Prinsessan Leia från Star Wars. Kul var det men nu dröjer det nog till nästa gång. Det är ju trots allt vääääldigt långt kvar tills jag fyller trettio. Hepp hepp!



















1 kommentar:

Den stoora kossan sa...

En jättetrevlig bjudning!