söndag 11 oktober 2015

Det lilla flåset

Jag har inte sprungit på snart två veckor. Det är inte vidare värst lätt att få till det mellan  jobba och förskola och andra sysslor. Denna helg har vi faktiskt mest ägnat åt att fira 30-åringen i hemmet men mer om det en annan dag. Jag tar bristen på motion med ro dock. Jag har haft mer steg dessa två veckor än vad jag nånsin haft. Tack vare jobbet såklart. Sen att kosten kanske inte riktigt varit klanderfri sen jobbstart är en annan sak. Måste bara återfå balansen så ska det gå vägen. Livrädd att gå upp mina kilon igen men med lite pepp från maken ska vi se till att det inte blir så. För visst känns livet lite lättare nu när jag är mindre..trots att vikten egentligen inte har så stor betydelse. Jag får nog helt enkelt investera i lite nya löparkläder a'la höstväder för att få tillbaka motivationen. För visst blir man inte lika sugen på att ge sig ut nu när det är så kallt ute?

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tycker inte att det är kylan som stör motivationen, snarare mörkret.. Jag är så larvigt mörkrädd och vågar inte ge mig ut i skogen på kvällstid, inte ens i elljusspåret.. Men visst är det roligare med nya kläder! :P