tisdag 2 oktober 2012

Barnallergimottagningen

Ja, där är vi stammisar och jag är lycklig över att det faktiskt är "gratis" för oss att gå dit. Idag var det uppföljning av Lucas ansträngningsastma som stod på schemat. Jag tycker fortfarande INTE om barnläkaren så det var inte mycket som förändrats där inte. Det verkar som hon tappat sin sociala kompetens någonstans på vägen i sin utbildning. Jag fattar inte vad hon säger, hon pratar över huvudet på Lucas och hon svarar svävande på mina frågor. Dessutom verkar hon tro att bara för att jag råkat få enn barn med allergi så vet jag automatisk allt som har med det att göra. Det vet jag inte och en av anledningarna till att jag är där är ju för att få svar på mina frågor och funderingar. Hursomhelst så "lurade" jag till mig ett pricktest när vi ändå var i farten. Eftersom ägget gav så kraftig reaktion sist (för ett halvår sedan) så ville inte sköterskan utsätta honom för det igen. Men vi testade ändå mjölken. Det gav en liten liten reaktion jämfört med sist så jag har verkligen hoppet uppe! Det går åt rätt håll och sköterskan ville att vi skulle komma tillbaka reedan om ett halvår igen. Förhoppningen är att det då ska vara så bra att vi kan börja introducera lite mjölkprotein i Lucas kost. Det är spännande. Tänk om min lilla plutt snart får äta gräddglass, gräddsås och annat smaskens som han inte får nu. HOPPAS HOPPAS HOPPAS!!

 
Den nedersta pricken är histaminet som SKA ge utslag. Pricken närmast armvecket är reaktionen från mjölken.
 
 
 
HEJ DÅ!
 

2 kommentarer:

Morfar sa...

Mycket grädde låter det som att det blir,
är ju kanongott enligt vissa...

Mormor sa...

Så mycket enklare allting blir om han kan äta mjölkprodukter och skoj för er att introducera en massa nya goda grejor!