tisdag 16 oktober 2012

Checklista

Jag ska göra en lista på saker som ska göras här hemma nu till vintern o under hösten. Den kommer bli lång o känner jag oss rätt kommer inte ens hälften bli gjort. Men man kan ju iaf försöka. Idag har vi i vilket fall städat undan cyklar o utemöbler. Det är med tungt hjärta jag stuvar undan allt somrigt. Det var meningen att blomlådorna skulle tömmas o löv skulle krattas också men Lucas ville gå in redan efter en halvtimme så det hanns inte med. Det är mycket som inte hinns med. Jag skulle vilja vara ledig jämt. Då skulle minsann jag också ha en ren bil, vackra blommor hemma o prydliga skåp o lådor. Men icke. Nu råder det kaos litegrann här o var. Det gör inte så mycket egentligen men lite mer ledigt skulle inte sitta fel!

1 kommentar:

Mormor sa...

Kaos kan det bli oavsett tillgång på tid eller inte. Det finns ju någonting som heter inspiration också! Den brukar ty värre inte infinna sig när tråkiga saker ska göras.