söndag 21 oktober 2012

Barnvaktssöndag

Idag var det en sådan här dag då mitt och Nichlas schema inte alls gick ihop. Nichlas jobbade 18-06 och fick skynda sig hem för att möta mig i dörren. Jag körde 7-13 så Lucas fick vara hos mormor och morfar hela förmiddagen. Jag gillar det inte. Jag gillar inte att tvinga på folk mitt barn för att vi har så dumma scheman. Han är ju vårt barn, vårt ansvar och det är VI som ska ta hand om honom när dagis är stängt. Men ibland funkar det inte så. Lucas däremot har inte alls nåt emot att vara hos sina morföräldrar några timmar. Han har säkerligen haft en jättebra dag. Han har berättat för mig att han varit i skogen och sågat bort mossa från en sten och att mormor hittade svampar. De åt spaghetti med köttfärssås till mat och det var gott. Mormor har läst Alfons men det har inte morfar. Ja, jag tycker det låter som en kul dag.

När vi om hem från mormor och morfar var Lucas trött. Faktum är att han slocknade redan i bilen på väg hem. En lur i soffan fick det allt bli...trots att klockan var på tok för mycket. Antar att det är därför han fortfarande ligger vaken därnere i sin säng. Klockan närmar sig åtta!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vilken söt liten tröttis!

Mormor sa...

Faktiskt kan det vara bra att vara tillsammans med andra vuxna än föräldrar och dagispersonal. Det är roligt att vara med barnbarnen.