lördag 30 juni 2012

Efter 8 timmars jobb..

...stämplade jag ut från jobbet och vinkade adjö till Jenny och Victor i repan. Nu lägger jag förklädet på hyllan i en månad och tar en lång och underbar semester. Första eftermiddagen som ledig har varit över förväntan. Jag som brukar vara trött och sliten efter jobbet har varit fylld av ny semesterenergi och som grädden på moset har Lucas varit på riktigt solskenshumör. Mamman och barnet har ätit glass, jordgubbar, hoppat studsmatta och varit nere vid sjön och badat. Pappan har jobbat och varit på tv-spelsträff med arbetskamraterna. Hans förlust säger jag bara! För han missade en dag fylld av soligt väder och roligheter. Nu hoppas jag på mer värme de kommande veckorna för fy så mycket roligare det är att kunna vara ute. I veckan planerar jag att bjuda med mina kamrater med barn till Folkparken för lite lek och andmatning. Så, läser ni det här Jenny och Tessan kan ni ju skriva vad ni tror om saken!

Puss på er så länge!

2 kommentarer:

jobbande mormor sa...

Visst är det skönt att vara ledig!

jobbande mormor sa...

Visst är det skönt att vara ledig!