lördag 30 juni 2012

Bio

I början av veckan var jag och Nichlas på bio. Det var väldigt länge sen så när filmen som vi båda ville se gick redan klockan fyra på eftermiddagen tog vi chansen. På så sätt hann vi hem till Lucas läggning och slapp krångla med barnvakt och allt därtill. Vi såg "hungergames" och trots att den har en touch av "framtiden" gillade jag den skarpt. Jag har de senaste åren lär mig att INTE ha förutfattade meningar om SciFi och fantasy och det med all rätt. Han ni inte sett filmen bara MÅSTE ni göra det. En riktig nagelbitare och sådär lagom mycket romatik utan att det blir larvigt. I like it! Dessutom har Nichlas nu beställt boktriologin som filmen är baserad på. Dock har jag hört att böckerna ska vara väldigt otäcka..men jag tror de kan passa mig i smaken. Någon som läst dem?

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag har läst böckerna och de är grymt bra. Har ju hört att filmen fått bra recensioner men eftersom boken var så bra så är jag tveksam till att jag ska se filmen så snart inpå, men säger du att filmen är sevärd så får jag väl tro dig.