onsdag 22 februari 2012

Mystisk åkomma

Jag har nåt fel på mina ögon. Jag har tidigare skrivit om att de är röda rätt som det är men den här gången tar verkligen priset. Kanske är det en släng av nån inflammation jag fått för det är verkligen ingen dans på rosor. Det började redan på morgonen då jag upplyste mina arbetskmarater om att jag hade ont i ögonen. Framåt eftermiddagen såg jag lite suddigt och när jag sen äntligen kom hem började ena ögat svullna upp. Vid åtta såg jag ut som ett monster och ögonlocket var stort som en golfboll och vackert lila. Inatt har jag vaknat femhundra gånger och inte kunnat öppna mitt variga öga. Imorse när klockan ringde var det nästan så att jag ville stanna hemma från jobbet..jag såg verkligen inte klok ut. Men senare, runt åtta imorse hade svullnaden lagt sig lite. Nu är det tjocka ögat bättre men mitt andra öga har blivit ilsker rött. Nu hoppas jag på bättring annars måste jag söka vård tror jag. Ögonen är bra att ha och dom vill jag ska fungera hela livet ut.. i alla fall mer eller mindre!

1 kommentar:

Morfar sa...

Konstigt det där,bör nog kollas upp.