söndag 26 februari 2012

Mycket på en gång

De sista dagarna har det varit rätt mycket på en gång. Jag har fortsatt ha mystisk sprängande huvudvärk och konstiga ögon. Vi har även fått ny kran i badrummet och fixat vattenläckan bakom tvättmaskinen. Självklart stötte vi på patrull vilket resulterade i att ilsket sprutande vatten från varmvattenberedearen och inget vatten i kranarna. Jag hann få panik femtio gånger innan vi, med Nichlas brors hjälp, löste problemet. Vi har fixat och trixat massor i trädgården och i nästa vecka ska eventuellt altanbygget påbörjas. Det kommer bli sååå snyggt när det är färdigt trots att det är långt dit. Nu är det lervälling överallt och försöker man gå ut får man styltor under fötterna på fem sekunder. Jag är lycklig över det vackra vädret och hoppas att vintern är slut för denna gång. Till och med Lucas tycker det är skönt att vara ute och det gör att det finns lite mer att hitta på när man är ledig. Jag har haft "semester" i fyra härliga dagar och hunnit med massor med nyttigt. Idag skulle jag baka morotsbröd med det glömde jag totalt bort. Det får bli imorgon istället. Jag och Nichlas har hittat världens snyggaste kakel och klinkers till badrummet. Det gnistrar och glimmar så vackert och jag är helt förälskad. Det blir till att spara massa pengar så att vi kan snygga till i vårt sunkiga badrum. Det skulle vara guld värt. Jag hoppas fortfarande på storvinst på TRISS! Mormor och morfar åker till Thailand om två veckor..kul för dom..mindre kul för oss. Vi har träffat Nichlas släkt en hel del den sista veckan då Mathias (bror) varit här och hjälpt oss med diverse grejer. Lucas har lekt med sina kusiner. Tyra fyller ett år om 1 ½ månad och har blivit stor. Lucas gillar henne skarpt och förser henne gärna med leksaker och nappar.

1 kommentar:

Mormor sa...

Vilket gulligt par!