onsdag 22 februari 2012

The dentist

Idag har jag varit hos tandläkaren. jag var orolig över att jag inte skulle hinna från jobbet då jag jobbade alldeles ensam, men det var lugnt och istället var jag en kvart tidig. När jag hade suttit i väntrummet en halvtimme började jag bli lite otålig o haffade en sköterska och frågade om det inte var min tur snart. Tio i fyra sa hon då. Inkorrekt enligt mig som minsann hade tid tio över tre, Jag plockade fram min arga röst och upplyste dom om att jag var tvungen att hämta Lucas på dagis SENAST fyra...då blev det fart på`t och vips satt jag i tandläkarstolen och gapade stort. Inga hål..inflammerat tandkött och en visdomstand som vuxit knasit. Helt okej. Jag hade ju i alla fall inga tandtroll! Fick beröm över att jag borstade bra också. Känner mig duktig. Vecka 13 kanske jag ska dra ut den dumma visdomstanden som gör att jag tuggar mig i kinden hela tiden. Kan kanske vara bra. Inte så fräscht att gå omkring med inflammerat sår i kinden hela livet...

1 kommentar:

Morfar sa...

Just det,bort med visdomständerna som resten Berggreensklanen.