torsdag 16 februari 2012

Handling

Imorgon står storhandling på schemat. Det är alltid ett vågspel när man packar iväg sig på fredagen för att handla. 9 av 10 gånger är Lucas på sitt jobbigaste humör och när jag är färdighandlad och precis har betalat är jag svettig som en gris. Jag hoppas att han har en av sina bättre dagar imorgon. Listan är inte så rysligt lång heller så det ska nog gå bra. Vi har börjat försöka spara in lite på maten här hemma. Förut handlade vi alltid så vi hade minst fem rätter i veckan att välja på. Nu ser vi till att jag äter ordentligt på jobbet när jag jobbar och Lucas äter ju på dagis de dagarna. Då behöver vi inte äta nåt stort på kvällen sen. På så sätt slipper jag laga mat de dagarna när jag ändå är trött efter arbetet. Superbra och slutnotan blir inte alls lika dyr. Och det faktum att Lucas slutat med blöjor helt och hållet här hemma (förutom på natten) gör att vi köper ungefär 1-2 paket i månaden..spara, spara, spara!=)

4 kommentarer:

Morfar sa...

Ja du gillar ju att se kronorna växa på kontot.

Emma sa...

Oj, jag som brukar storhandla själv med båda ungarna. :P Dyrt blir det men det brukar kännas skönt när det är avklarat, haha.
Inte dåligt av Lucas att redan vara blöjfri! Teodor visar svalt intresse för toaletten och jag vill inte pusha heller, Eddie var 3 år när han självmant vägrade blöja..

Elin sa...

Emma notera att Lucas enbart slutat med blöja HEMMA. Dagis tänker vi inte blanda in förrän efter sommaren eller så. Men han är duktig o säger alltid till när han ska bajsa. Självklart händer det kissolyckor då o då men ändå;)

Emma sa...

Jamen ändå. Nu har iofs Teo lite probs med magen och efter vad jag har hört så kan bajstoabesök bli lite skrämmande då. Han har kissat ibland (för så gör ju Eddie..) men han tror nog mer att toastolen är en ursäkt för att få sitta naken och läsa motorcykeltidningar, haha. :P

När ska vi ses då? :)