fredag 3 februari 2012

INGET BATTERI

Idag styrde Lucas och jag kosan mot stan redan på förmiddagen. Först skulle vi till city för att köpa hårprodukter och eyeliner. Två saker som jag verkligen INTE gillar att lägga pengar på. Ibland önskar jag att jag slapp göra iordning mig för jobbet. Man skulle ha ett jobb där man bara kunde kliva upp och åka. Men gjorde jag det skulle jag skrämma våra gäster. Hursomhelst åkte vi till stan. Jag struntade i vagnen och Lucas fick istället gå alldeles själv. Det var mycket spännande och han var jätteduktig. Duktigare än jag någonsin kunnat önska. Han höll mig i handen när jag bad honom och pillade inte på sakerna i affären. När vi handlat klart äkte vi till Åby där en fikadejt i födelsedagens tecken väntade. Jenny och Lucas delar nämligen födelsedag och nu skulle det firas. Hampus hade bakat underbart god blåbärskaka som jag slukade med god aptit. Jag får nästan skämmas när jag umgås med mina vänner. De är båda smala och fina men klagar på att de är tjocka medans jag, som är störst av alla, moffar i mig massor med kaka utan att klaga på min kropp. Nåja, jag ska nog ta tag i den här vikten..bara jag får sluka min godispåse nu. Jättemysigt i Åby och vi stannade i över tre timmar. Lucas var duktig och skötte sig bra. Dock hade jag missat totalt att batteriet var slut i kameran. Jag är mycket besviken...

1 kommentar:

Morfar sa...

Ja ja,äta bör man annars dör man!
Man måste njuta av livets goda,
ät och var glad.