onsdag 20 januari 2016

Torrboll

Jag är torr! Kylan i kombination med vatten och fukt på jobbet är inget bra för mina stackars händer.  Tummetotten har en tendens att SPRICKA och det gör så usla ont. Jag är på jakt efter en lotion. En som inte luktar så starkt men som hjälper extremt torra händer. Krämen måste också gå in i huden direkt då det i annat fall är helt omöjligt för mig att bära tallrikar och annat. Vet ni nån bra lotten som uppfyller dessa kriterier? Hemma smörjer jag mig med allt möjligt. Fenuril är ju en favorit men den luktar inget vidare och blir lite smetig efteråt. Men den hjälper i alla fall och svider så här gött!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Finns ingen bättre än denna:
http://www.apotea.se/lipikar-balm-ap-400-ml
Kanske något kladdig men tio gånger bättre än Fenuril, jag lovar! Kostar dock en slant, men finns även i en mindre förpackning:
http://www.apotea.se/lipikar-balm-ap-200-ml
Dock gillar jag inte tuber överlag, då det alltid känns som om en fjärdedel aldrig går att få ut. Denna kräm kan man ju dessutom ha till hela kroppen (passar tom spädbarn, så alla kan smörjas in med den), så den större förpackningen är att föredra. Förövrigt har jag testat flera av deras produkter och de flesta är toppenbra, såg nämligen att de hade just en handkräm, men den har jag inte testat. La Roche Posays produkter finns även på Apotek Hjärtat (i alla fall i Mirum, där brukar jag handla), ifall man inte orkar vänta på en beställning på nätet.

Sofia sa...

Så med andra ord: Kör, köp, köp! :)