lördag 9 januari 2016

Lilla Di

Leia är sjuk. Hon har feber. Vi är inne på dag två som snart är slut. Hon luktar förkylning hela hon men är inte nämnvärt snorig. Hon verkar hungrig och entusiastisk när det är matdags men efter ett par tuggor ger hon upp. Kanske är det lite halsont som spökar? Det är jobbigt när nån är sjuk. Hela livet sätts liksom på paus och de eventuella planerna man gjort får läggas på is. Det dagliga plockandet och fejandet som i alla fall JAG brukar ägna mig åt när jag är ledig, så som tvätta, damma och dammsuga får också vänta. Det går ju inte när man har nån som vill vara nära nära hela tiden. Låt oss säga att vi ligger efter lite här hemma. Idag skulle vi skottat och plockat bort julen till exempel. Det får bli en annan dag helt enkelt. Jag ska lägga mig så fort barnen kommit i säng. Leia är i sin redan men verkar inte komma till ro. Inatt sov hon på mig i soffan. Jag hoppas att jag kan få sova lite bättre inatt. Imorgon är det jobb. Och.livrt blir så mycket lättare med lite mer.än enbart fyra timmars sömn under västen.

Inga kommentarer: