onsdag 28 maj 2014

14 dagar kvar imorgon

Fjorton dagar kvar till beräknad förlossning. Det kallar jag nära. Egentligen skulle det ju kunna vara närsomhelst men jag tvivlar på det.  Känns som det kommer bli runt utsatt datum. Har massor sammandragningar men det är tydligen vanligt när man äe omföderska.  Bebisen är fixerad nu i alla fall och ligger djupt ner med huvudet. Det känns vill jag lova.  Känns ju dock bra att den gjort sig redo. 19 kg upp för mamma. (Tjock som en boll) Vi börjar känna oss redo här hemma helt enkelt. Nästa vecka ska vi skruva ihop sängen och plocka upp babyskyddet ur kartongen. Kanske dags att börja fundera på vad vi ska packa med oss också. Kexchoklad och pepsi max självklart och nya kameran förstås. 

1 kommentar:

Sofia sa...

Åhh, kolla naveln! Nu är den snart ett minne blott! Eller ser det bara ut så på bilden? En annan är ju navellös igen. ;)
Jag var hos Maggan idag, 16 kg upp så jag är inte mycket bättre. +2,1 kg på 13 dagar, men en del är väl vätska antar jag. Räcker ju med att titta på mina fötter menar jag.
14 dagar är ju ingenting ju! Tror fortfarande att du får före mig, här är det ju ynka två dagar kvar men inte en enda känning än så länge....