tisdag 5 mars 2013

Nya regnkläder - CHECK PÅ DEN!


I eftermiddags när jag hämtade Lucas på förskolan hade han på sig ett ihopplock av kläder. Kläder som jag aldrig förut sett. De påstod att Lucas inte hade några utekläder då de han hade på sig på förmiddagen inte hunnit torka i torkskåpet. Kanske är det jag som är känslig men jag kände mig påhoppad och anklagad. När jag sedan gick in och kollade Lucas hyllor fanns det visst både galonbyxor och gummistövlar där..namnat och rent och helt. Vi är faktiskt JÄTTEDUKTIGA på att se till att Lucas har kläder på dagis. Det är viktigt för mig så nu sitter jag här hemma och är upprörd. Jag har packat en stooor påse med massor av extrakläder som jag ska ta med imorgon. Ingen ska säga att jag slarvar med grejer som har med mitt barn att göra inte. Grrrrrr! Just därför blev jag extra glad när Lucas nya regnkläder låg i brevlådan när vi kom hem. De är köpta på Tradera och jättefina. 200:-..ett klipp och med en av favoriterna på bröstet.

1 kommentar:

Emma sa...

Känner igen det där.. Jag frågade nu efter julledigheten var Teodors gummistövlar var nånstans, men fick bara höra att "eftersom han bytt avdelning så är det här alla hans grejer, allt är flyttat, så ni måste ha tagit hem dom". Jag gick hem o letade och letade och kände mig hemsk som hade slarvat bort ungens stövlar, fast jag inte kunde minnas att vi haft dom hemma alls över jul. Det var ju vinter o snö, vem går i vanliga ofodrade gummistövlar då om man inte måste?!

Hur som helst. Gissa vad som låg mitt på golvet i kapprummet när jag kom dit en dag förra veckan? Jo, Teos gummistövlar - tydligt namnade med både för- och efternamn (bra ibland att ha ett ovanligt efternamn..). GAAH!

Ett par extrabyxor kom han med också då, för troligtvis orkade inte stängningspersonalen gå över till hans avd när de slagits ihop på em, så då tog de vad de kunde hitta..

För att göra en kort historia väldigt lång alltså. Jag stör mig också på det där med extrakläder på förskolan..!