tisdag 26 mars 2013

Keps keps keps

Lucas största idol här i världen är hans kusin Marcus. När Lucas var mindre var han Marcus skugga och härmade varenda steg som Marcus tog. Det gör han fortfarande, om än lite mindre nu än förr. Marcus är väldigt noga med sina kläder och vad han har på sig. Han har till exempel nästan aldrig på sig mjukisbyxor utan vill ha jeans vid alla tillfällen. Detta har nu Lucas tagit efter litegrann. Visst finner han sig i att ha på sig mjukisbyxor på dagis och så men säger ofta att han vill ha finbyxor och skjorta. Marcus har också en Super Mario-keps i sin ägo. En keps som Lucas är väldigt väldigt avis på. Han har tjatat om den där kepsen i en veckas tid. Igår, när vi var på stan, letade jag i varenda butik efter en snarlik kepa. Men det fanns inte en enda i Lucas storlek. Han blev ledsen vilket var förståeligt eftersom jag praktiskt taget lovat honom en keps. Vi hittade en jättefin Spindelmannen-keps på H&M men den var självklart alldeles för stor.
Jag slutade en halvtimme tidigare från jobbet idag och passade därför på att svänga im en snabbis på Mirum på vägen hem. Var i varenda affär innan jag snubblade över en svart keps, i Lucas storlek(!), med Bilartryck. Inte riktigt vad Lucas hade tänkt sig men efter ett tag bestämde han sig för att den fick duga. Nu har han haft kepsen på sig hela kvällen och la den omsorgsfullt på vardagsrumsbordet när det var dags för sängen. "Inte röra min keps mamma och pappa". Mitt lilla sockergryn.

1 kommentar:

Jessica sa...

Kolla på Tradera! Det finns massor med Super Mario-kläder och prylar för barn!