måndag 11 mars 2013

Löpband och vattkoppor

Inga vattkoppor så långt ögat kan nå. Det är skönt. Lucas är dock prickig ändå..ungefär som en prickig korv på magen. Vi behöver få vara ute i sommarsolen och gå nakna i gräset. Mina fingrar spricker..ett efter ett. Nu är det långeman som fått ett hack i sig och tummetott är inne på andra vändan. Det smärtar nåt så fruktansvärt och jag känner mig handikappad. Saknar mina långa fina naglar!

Löpbandet, som vi fått låna av mamma o pappa udner deras Thailandsvistelse, går varmt här hemma. Eftersom Nichlas kör dagpass denna vecka, 6.45-16.00, så har han också sprungit. Man känner sig duktig vill jag lova och det är bra. Jag har dock bestämt mig för att sluta väga mig så frenetiskt som jag gjort ett tag. Det kan inte vara sunt. Jag mår i alla fall bara dåligt av det.

Nichlas har fel på en tand. Den har tappat en bit sägs det och börjar skifta i grått. Den smakar och luktar illa. Idag ringde jag till Folktandvården och bokade honom en tid så imorgon ska han dit. Tror det lutar åt en utdragning. Fortsätter han i den här takten lär han vara tandlös tills han fyller femtio. Jag har dock bokat undersökning åt honom i maj..och den ska han gå på. Man ska vara rädd om sina gaddar minsann..och man ska leva som man lär!

2 kommentarer:

Morfar sa...

Varför inte ring till Rolf?
Kronor oc bryggor finns ju till alla men det kostar ju.
Kronkungen...

Elin sa...

Det är till Rolf han ska i maj.