söndag 3 mars 2013

Ägg- och mjölkfria nuggets

Jag har gjort de igen! Jag har uppfunnit ett gott ägg- och mjölkfritt recept som passade både barnet och mannen OCH mig själv i smaken. Vi kan kalla det för mjölk- och äggfria kycklingnuggets för det påminde lite om det.

Ta en halv påse nachochips, med eller utan smak. Jag använde vanliga saltade. Lägg dem i en påse och smula sönder de. Häll sedan i en påse tacokrydda i påsen. Ta kycklingfiléer och skär i lagom stora bitar. Salta och peppra. Lägg dem i påsen tillsammans med kryddblandningen och skaka, skaka, skaka! Häll ut allt på en bakplåtspappersklädd plåt och skjuts in i ugnen. Det tar ca: 10 minuter för kycklingen att få färg och bli genomstekt.

Jag serverade det med ris och ratatouille men jag tror att det passar lika bra ihop med pomme och bearnaise om man föredrar det.

Inga kommentarer: