lördag 30 mars 2013

Längtan är större än störst

Jag är blek. Nästan så blek att skinnet skiftar lite i lilla på vissa ställen. Solarium solar jag inte..längre. Jag är för rädd..rädd för cancer och dessutom har jag inte tid att springa och sola. Nej. Men jag längtar till varmare väder ute. Än ligger det rätt mycket snö kvar ute i trädgården. Altanen är snöfri och på framsidan har plattorna nästan kommit fram helt. Det är fullt med småfåglar ute som kvittrar uppmuntrande på morgonen. Men det känns inte som om våren är inom räckhåll. 17 när jag åkte till jobbet imorse och bilen var tvungen att skrapas. Ge mig sommar och sol. Låt oss plocka fram studsmattan och sandleksaker och låt oss sparka av oss obekväma vinterstövlar! Låt mitt skinn bli rosa istället för isblått....NU!

1 kommentar:

Mormor sa...

Hellre röd än död!