torsdag 21 februari 2013

Oregelbundet

Det är inte lätt att vara förälder och jobba oregelbundet på obekväma tider. Ännu värre blir det när man gifter sig med en man som också jobbar konstigt. Det känns som det enda man gör är att pussla med dagishämtningar och lämningar. Jag, som var på min första gympa på en evighet i måndags, såg fram emot en ny rutin med träning varje vecka. Men då Nichlas arbetsgivare är lite knasig och gillar att ändra i Nichlas schema verkar mina planer hänga löst. Allt skulle vara så mycket enklare om en av oss hade ett vanligt 7-16-jobb. Nästa vecka skulle Nichlas jobbat dag (6-14) och jag skulle ha kunnat träna på måndagskvällen utan problem. Nu jobbar han istället natt och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna komma iväg till träningen. Veckan efter det ska Nichlas till göteborg på utbildning och även då blir det tajt med mitt schema. Lite nedstämd är jag..men det löser sig väl på nåt sätt. Att morfar är dagledig och gärna tar sig an sina barnbarn är guld värt men samtidigt känns det inte helt okej att lämpa över Lucas på honom så fort det kör ihop sig...

1 kommentar:

Morfar sa...

Inga problem om du vill träna nästa vecka men
sen är vi ju i Thailand i två veckor....