torsdag 7 februari 2013

Den feta tisdagen

På tisdag är det semlans dag dag jag går i tankar om att kanske försöka mig på ett bak. Tänker mig att göra både traditionella semlor men också något mer spexigt. Dessutom måste jag ju komma på nåt gott att fylla Lucas semlor med då han inte är jätteförtjust i sojagrädden som den är. Kanske ska jag bara helt sonika blanda i lite hallon i hans grädde? Eller typ o'boy? Hm. Googlade lite snabbt nyss men tyckte mig inte hitta nåt riktigt skoj. Fastnade lite för en saffranssemla men det kanske känns trist så här efter jul? Är inte jättesugen på choklad heller. Så, nåt förslag? Mandelmassa är ju gott så det vill jag helst inte byta ut....så det måste vara nåt som går ihop med det också!

1 kommentar:

emma sa...

hallonsemlor är alltid gott! jag har för mig att jag har recept på det på bloggen.. ;)