söndag 3 februari 2013

Gå på vattnet

Har ni vartit ute idag? Om inte borde ni skämmas. Jag har varit ute och vallat mina två små får. Vi tog snowracern och drog ut på isen oå sjön. Där har de plogat och hållt efter så det finns en jättefin skridskobana där isen är alldeles blank och slät. En och en halvtimme var vi ute och lapade sol. Det känns att vi är på gång mot våren. Solens strålar värmde riktigt skönt i ansiktet och det kändes som om jag klätt mig snäppet för varmt. Livet känns lättare med lite ljus och solsken! Verkar som om den där förkylningen som låg och lurade under ytan har gett sig iväg. 2013 ska ju bli ett friskt år och än så länge går det bra.

Imorgon ska det snöa. Men om det är lika vackert väder som idag ska vi ge oss ut på utflykt igen och då ska jag ta med mig kameran och knäppa massa fina bilder. Det blir jättevackra bilder med kameran ute i ljuset. I övrigt ska vi laga kalops imorgon och kanske ta en sväng till stan och kolla färg till Lucas rum. Den här helgen gick alldeles för fort.

2 kommentarer:

Morfar sa...

Dags att ta fram skridskorna då,om isen håller vill säga..

Mormor sa...

Om man har några då. Inte bara halva utan plös.