lördag 23 februari 2013

Ny mat

Det här med att laga nyttig mat är svårt. Lättare att fylla halva tallriken med grönsaker på jobbet då det finns en hel salladsbuffé att ta av. Idag gjorde jag dock en variat av en av mina favoriträtter: TACOPAJ! Inte mycket slår en fet bit tacopaj alltså..med philadelphiaost och gratängost. Men det går ju inte för sig en helt vanliga lördagslunch. Så därför fick det bli lite utav ett experiment. Jag tog nötfärs (smalare än bland) och stekte i olja. Kryddade med en påse fajitamix och lite tacokrydda och rörde ihop med en burk tomatkross och blandade sedan i en burk majs. Sedan skivade jag en zucchini rätt tunnt, som jag sedan stekte mjuk i lite olja. SALT OCH PEPPAR! Efter det behövdes en ugnsfastform och fyra stycken tortillabröd som jag varvade med köttfärsröran och den stekta zucchinin. På med lite lite lite ost och skjuts in i ugnen. Gott..mja..helt klart godkänt!


1 kommentar:

Sofia sa...

Det låter gott tycker jag. Dock har jag lärt mig en sak; det är ingen idé att försöka göra en nyttigare variant på en god fet maträtt. Det blir sällan gott och går aldrig hem hos Johan. ;)