torsdag 8 november 2012

Möte med styrelsen

Idag var det möte med samfälligheten igen där jag är suppleant (heter det så?). Nichlas är på jobbet så jag fick äran att ta med mig Lucas. Det var tur det för det är så tråkigt att jag knappast står ut och den ena säger konstigare saker än den andra. Det märks väldigt tydligt att de andra tillhör en helt annan generation än oss. Det enda som kändes lite smått intressant var att kommunen kommer satsa 150.000:- på att göra iordning badplatsen. Det ska bli vattentoaletter, snygga omklädningsrum, ordenligt grillplats och iorninggjord parkeringsplats. Det sistnämnda är extra bra då kommunen HYR parkeringen av samfälligheten. Och ska det utökas och fixas och grejas kan vi höja hyran en smula och på så sätt få mer pengar till OSS. De andra på mötet verkade dock visa HÅRT motstånd till upprustningen. Ibland undrar jag varför de bor här egentligen. Ingen av de nyttjar badplatsen mer än vi. Helst av allt skulle de vilja stänga hela skiten. En av de sa till och med att det vore toppen om man kunde hälla ut nåt gift i vattnet. Nog för att badgästerna stör ibland men en av anledningarna till att vi valde att flytta just hit är ju för att det är så nära till badet. Skärp er era stofiler!

 Mer än så blev det inte direkt sagt eller bestämt men kaffet var gott och kakan likaså!

Inga kommentarer: