lördag 3 november 2012

Det luktar gott om mors bak...?

Igår var det dags för mig att baka lite ogen. Vi skulle få celebert besök av Sofia och Mille (Johan är och fotbollar sig i Barcelona) och då måste man ju ha nåt gott att bjuda på. Dessutom var jag lite sugen på att testa den där äggersättningen jag köpt, och hittills varit besviken på. Jag hade tididgare ramlat över ett inlägg nånstans på datorn dör någon skrev att NoEgg gör sig bra i till exempel kärleksmums/moccarutor/snoddas. (kalla dem vad ni vill) Jag tycker att resultatet blev okej. Kakan reste sig kanske lite mer än den annars gör då man bara använder bakpulver. Mitt största problem är dock att kakorna alltid blir torra så snabbt. Jag tror att det har med havremjölken att göra. Det var i alla fall inget som äggersättningen kunde råda bot på.

Lucas gillade INTE kakan men ville gärna provsmaka smeten. En gång. Två gånger. Tre gånger.




1 kommentar:

Sofia sa...

JAG gillade iallafall kakan!