lördag 3 november 2012

Mamma/mormor 53 år

Ja må hon leva

Ja må hon leva

Ja må hon leva uti hundrade år!


På måndag fyller min mamma år. Vi tjuvstartade lite och hade kalas för henne idag. Smörgåstårta, hallonpaj, glass, kakor, godis, kaffe, korv med bröd. Jag är död i magen. URK! Barnen var glada och mamman likaså. Tror att hon blev glad över sin läsplatta. Den kommer ju väl tillpass för en som åker utomlands trehundranittio gånger om året. På tisdag flyger de till Gambia. Låter lite läskigt tycker jag. Håller tummen för att de träffar Doktor Alban. Då måste jag få en autograf. Trevlig resa på er i alla fall. Jag är inte ett dugg avundssjuk. Vem vill inte stanna hemma i 4 grader och regnrusk?



1 kommentar:

Sofia sa...

Mmmm smörgåstårtan var verkligen mums! Idag tog jag mig i kragen och åkte och handlade. Det behövdes verkligen och efter att ha suttit och dagdrömt om den där smörgåstårtan fick jag äntligen ändan ur och åkte iväg. Så nu är skåpen välfyllda!