onsdag 16 maj 2012

Vårruset 2012

Igår var det alltså dags för Vårruset..något som jag bävat för länge och väl. När jag åkte hemifrån var jag inte direkt taggad utan hade mest ont i fötterna efter nio timmars arbetsdag. Jag tänkte till o med att jag skulle gå och inte ens jogga. Men när jag väl hämtat upp mina kollegor och vi var på G till badet, där vi skulle samlas, blev jag genast på bättre humör. När t-shirten sedan var på och nummerlappen likså kunde jag knappt bärga mig. Och sprang det gjorde jag, Alla fem kilometer utan att stanna en endaste gång! Annika och Ellinor var snälla och sprang med mig, trots att de säkert kunnat springa ifrån mig (jag har tydligen rätt dålig kondis i jämförelse) och när vi var i mål hade edt gått 34 minuter. Hyfsad average tid och jag är nöjd och rätt stolt över att jag orkade. Jag kan om jag vill..men det är sällan jag vill..i alla fall när man kan sitta i soffan framför tv:n istället=)

Inga kommentarer: