onsdag 16 maj 2012

Uppdatering

Ute på framsidan har gräset så sakterliga börjat visa sig. Visserligen växer det märkligt i stora "plättar" men jag har en förhoppning om att det kommer jämna ut sig vartefter gräset växer. Altanen har vi "lejt" bort till Hasse och hans undersåtar. De kommer på måndag för att diskutera hur vi vill ha det. Det känns spännande och bra att det kommer nån som verkligen KAN. Då vet man att det kommer bli ordentligt och snyggt trots att det tar längre tid än vad jag tänkt mig. Det kan jag leva med. Vi har ju en trall att stå på i alla fall..det är huvudsaken. Jag rensar ogräs vareviga dag och det faller sig mer naturligt nu än tidigare. Kanske har jag blivit bättre på att äga ett hus. Nu är vi inne på tredje året och jag känner inte samma stress som jag brukar göra. Jag har en plan som går ut på att hela tiden ligga steget före. Ä så länge går det bra men jag antar att allt ogräs snart EXPLODERAR om nu värmen kommer nångång. Jag har i alla fall nästan rensat färdigt i häcken (hihi) och mellan plattorna (som också är färdiglagda) är det rent och snyggt. Rundlarna runt träden är ordnade och gräset relativt nyklippt. Det är lättare att fixa pch greja när Lucas kan styra lite på egen hand. Han ÄLSKAR att det snart är sommar och vill spendera varje sekund ute. (gärna naken så att gräset kittlar honom i rumpan!)

Så det känns skönt i själen att det mesta börjar bli klart. Nu är det bara pengarna som är ett stressmoment i livet och det kan man ju inte göra så mycket åt...tyvärr!

Inga kommentarer: