lördag 12 maj 2012

Världen är full av...

KONSTIGA människor. Häromdagen, när jag skulle parkera, körde jag på en jättehög trottoarkant och fick ett jack i min ena fälg. När detta hände gick en gubbe förbi. Han ställde sig och glodde in på mig genomsidorutan och typ skakade på huvudet och hånflinade. Jag drog ner rutan och frågade om han vill enåt. "Nääää..." sa han. Han fortsatte stå och glo när jag klev ur bilen varpå jag frågade igen om han ville nåt. "Sådär gör man inte". sa han då." Nej, jag körde ju självklart in i trottoaren med flit fattar du väl!" hade jag lust att skrika. Istället frågade jag om vad han hade med saken att göra. "Jag är nyfiken och ska titta hur det gick med fälgen". Han böjde sig ner som för att granska MIN bil. Jag blev arg. "Vad har du med det att göra" sa jag. "Jag tycker att du kan gå härifrån istället". Skittjurig blev han. Men varför väljer man att stanna o glo på nån annans olycka? Vad jag gör med min bil är väl upp till mig? Dumma gubbskrälle..stick härifrån!

Idag på jobbet så gick brandlarmet. Istället för att bli oroliga och kanske tänka att det brinner någonstans blir flertalet människor irriterade över att det tjuter. Det gör det också men borde de inte vara glada över att vi har ett fungerande brandlarm? "Kan ni inte stänga av det där?" var det flera som frågade. Men seriöst. Är ni dumma i hela huvudet, eller? Det kanske brinner nånstans fattar ni väl...vi har över tvåhundra rum och hur mycket folk som helst som bor. Tänk om det faktiskt hade varit en riktig brand nånstans. Dumma svenskar!

USCH!!

1 kommentar:

Mormor sa...

På mitt jobb gick ingen ut heller när larmet gick. Konstigt!