torsdag 24 maj 2012

22:e maj

22:e maj blev datumet för 2012 års första dopp i sjön. Det var kallt men faktiskt INTE för kallt utan mest svalkande. Jag skulle tippa på 17 grader kanske och det är väl godkänt med tanke på att det varit minusgrader på natten typ enda fram till nu. Mamma, pappa och Nichlas var inte långt efter (tro det eller ej) utan de hoppade i plurret den 23:e minsann. Lucas håller sig mest i kanten. Kallt säger han men han gillar att sitta ner och bli kylig om rumpan. Han kommer nog bada han med vartefter..bara det blir lite skönare i vattnet..

Jag försökte mig på att hitta när jag premiärbadade förra året men hittade inget. Dock såg jag att vi åkte till Grensholm första gången den 4:e juni och dit är det ju inte långt kvar. Får se när det blir i år men håller värmen i sig får det gärna bli snart!


2 kommentarer:

Morfar sa...

Snygga badgrabbar....

Sofia sa...

Bra jobbat av er. Själv har jag ju inte badat än men imorgon är poolen badklar så då kan det allt bli ett dopp.. Om än ett snabbt sådant. ;)