söndag 6 maj 2012

Stormvindar

Det blåser ute och det är kalla vindar som viner i träden. Synd det. För om det inte hade stormat så mycket hade det varit riktigt behagligt ute. Trots vindarna har vi spenderat större delen av dagen utomhus. Först var jag ju tvungen att jobba lite medan Lucas och Nichlas var på hans jobb och arbetade och gick på Ramunder marken och hade trevligt. Det är härligt med vår och man blir både piggare och gladare av lite frisk luft. I trädgården går det framåt och härdsmältan som inträffade förra veckan är som bortblåst. Jag hade aldrig för mitt liv kunnat tro att det skulle vara så här jobbigt att äga ett hus. Men nu är vi på rätt köl igen och kör så det ryker. Jord och gräsfrön är utkastade och vi vattnar som galna. Än finns det inte minsta tillstymelse till grässtrå men det kommer säkert. Kan man misslyckas med att så gräs? Nån som har några erfarenheter? Altanens sidor är tillsnyggade och ikväll har jag och Nichlas börjat skruva på sidorna. Två stycken är på plats och jag tror och hoppas det kommer bli snyggt! Imorgon är jag ledig och då ska vi med morfar till Bauhaus och kolla lister.

Nichlas har även hunnit med att få punktering då han körde på en kant inne i Sörping när han väjde för ett kattskrälle som sprang rakt ut i vägen. Nu åker han på ett reservhjul som är smalt som ett cykeldäck. Även det ska vi fixa till imorgon, jag och Lucas och morfar.

I övrigt är jag sugen på en utlandsresa. Nån som vill ge mig en i present? Jag fyller ju år om tre veckor. Men det blir nog inget med det år 2012. Men nästa år...då tusan!

Tack för idag!

1 kommentar:

Mormor sa...

Din far har beställt 13 ton jord,så snart är det vår tur att pusta och stånka. Ni kan vara glada som har en plan tomt. Att köra jord är bra för mig, säger dock min PT.(läs morfar som har fått inspiration av Tv:n i min älskling har blivit en tjockis!)