lördag 14 april 2012

Stressen äter mig

Jag har fått magkatarr. Min kropps sätt att säga åt mig att tagga ner..något som jag finner mycket svårt. Jag går till jobbet om dagarna för att "varva ner" för där är jag inte stressad. I alla fall inte mer än nödvändigt. Hemm däremot är det mycket som stressar mig. Jag är stressad över livet tror jag. Och så är jag stressad över att vara stressad. Vet inte hur jag ska göra för att lyckas ta det lugnt. Man bör ju kyssna på "varningssignalerna"..för sköter jag mig inte kan jag få magsår och sen rätt som det är bara PANG! gå in i väggen. Och det är inget man vill göra när man inte ens är trettio år fyllda. Någon som har nåt tips åt mig? Tänk på nåt annat säger folk..ja, men det funkar ju inte. Vardagssysslorna finns ju där ändå och jag kan bara inte strunta i disken eller badrummet eller tvätten och trädgården som bara skriker efetr hjälp därute. Näää ge mig hjälp någon. Please!

1 kommentar:

Mormor sa...

Sluta att ta ut en massa bekymmer i förskott! Oftast oroar du dessutom för saker du inte behöver oroa dig för. Det är helt onödigt!