tisdag 24 april 2012

Det blir fint

Jag är död..i kropp och själ. Jag är så trött att jag knappt vet var jag ska ta ¨vägen. Imorgon ska jag dock jobba igen. Det märks att jag inte är van att jobba så många dagar i rad. Det tar kol på mig. Fast det beror nog mest på att vi är ute och bygger och har oss enda in på kvällningen. Nu är trallen snart färdig därute och det blir så fint. Jag var på Byggmax (med pappa) idag och köpte sista virket. I övermorgon påbörjas jobbet med klädseln. Det ska bli mycket spännande!

I övrigt att vi en usel natt inatt. Lucas vaknade sex gånger allt som allt och den sista gången, 2.45, orkade jag inte springa upp och ner mer utan tog med honom till min säng. 4.00 somnade han om..en kvart innan mitt alarm ringde och det var dags att gå upp. Han har hållit på så nu några nätter i rad. Vaknar och är ledsen och rädd för nåt och sen vägrar han gå ner till sin säng igen. Antar att han drömmer nåt läskigt men jag kan inte låta bli att tro att det spökar i hans rum. Får se vad natten har att erbjuda.

På fredag åker jag på mässa i Stockholm med jobbet. Det ska bli roligt. Men självklart lite trist att det är över min lediga fredag. Men jag är hemma innan sex så det kan jag överleva. Då hinner jag ju till o med träffa Lucas. Mässa är ALLTID kul och gratis är gott minsann!

Det går fortfarande knackigt med blöjorna på dagis. Han kissar och bajsar på sig flera gånger per dag. Det är så konstigt med tanke på att det går näst intill felfritt här hemma. Jag hoppas att han snart kommer in i det..för fröknarna är så sura och tvära att jag snart säger nåt dumt! Antar att dom tycker det är jobbigt med bajsiga kalsonger...men Lucas kan ju..bara han vill.

1 kommentar:

Morfar Buppa sa...

Strunta i dagisfröknarna,det är ju ditt barn.
Detär bara att stå på sig.fast det behöver du
ju jobba på.....