söndag 29 april 2012

Kisse-Luran


Idag var det panik i den lilla familjen. Vid tolv ringde Nichlas till mig på jobbet och frågade om jag snart slutade så att han kunde lämna Lucas hos mig en stund. "Visst" sa jag. "Men varför?" Det visade sig att Lucas käraste ägodel helt mystiskt försvunnit och efter en halvtimmes letande var Lucas trött och grinig. Kisse-Luran han varit busig och sprungit iväg på Bauhaus och nu fanns han ingenstans! Jag tog med mig en ledsen Lucas hem som frågade efter sin kisse ungefär 500 gånger i bilen. Var kunde han vara? Nichlas åkte tillbaka till Baushaus och lämnade sitt telefonnummer till personalen och började jakten på Luran. Det tog ungefär ytterligare en halvtimme innan han äntligen dök upp. Högt högt upp på en hylla bland trädgårdsredskap hade han gömt sig. Hur han hade lyckats hoppa två meter upp i luften är det ingen som vet, Huvudsaken är att han är hemma igen i Lucas trygga armar!

1 kommentar:

Morfar sa...

Ett litet kattkoppel kanske....