onsdag 9 december 2015

Two weeks

Två veckor till julafton. Hur känns det tycker ni? Har ni nån julstämning? Jag blir proppad med tomtar, glitter, glögg och julmust på jobbet så nog har jag lite stämning trots allt. Dock går tiden i ett rasande tempo och livet bara snurrar på i sitt ekorrhjul. Det ska bli väldigt skönt att få ha lite ledigt i mellandagarna, stanna upp och andas en sekund. Trist bara att Nichlas måste jobba typ alla dagar. Det slog mig att vi inte varit ute med barnen och lekt på väldigt länge. Vi har inte varit ute själva heller för den delen. När man kommer hem från förskola och jobb är det mörkt och nu har det ju stormat så förskräckligt så då har vi hållit oss inne bara därför. Det längtar jag efter. Att få vara ute med Lucas. Ute är ju där han trivs som bäst. Tur att de vallar honom på förskolan. Man hinner inte hitta på så mycket saker alls i veckorna faktiskt. Det blir inte mycket lek. Den enda som har energi kvar när vi kommer hem är Lucas. Leia är ofta trött och gnällig och kräver massa uppmärksamhet. Jag är död efter mina timmar på jobbet. Nej, bättring får det bli! På fredag ska jag baka pepparkakor med barnet innan jag ska till jobbet. Det blir mysigt..så länge han är på gott humör. Men jag tror nog att det kan vara så att tandfen kan komma på besök tills dess. Tanden är väldigt lös! Och då finns det hopp om glada barn!

Inga kommentarer: