onsdag 2 december 2015

Glöms jag bort?

Mycket jobb i mammans liv nu. Trots att mina kollegor ihärdigt poängterar att jag "jobbar så lite". Men med ett rätt viktigt liv på utsidan av jobbet och rätt mycket att stå i i övrigt känns de där 50 timmarna i veckan som rätt mycket. Imorgon jobbar jag långpanna och likaså på fredag. Jag hinner således bara träffa mina guldklimpar en liten stund på morgonkvisten. Den stora guldKLUMPEN träffar jag inte förrän på lördag förmiddag. Det känns tufft att vara ifrån varandra så mycket och rädslan för att bli bortglömd ligger där och gnager. Fast jag vet att det inte blir så. Tur att det är roligt på jobbet i alla fall. Vad skulle man göra annars?

En rolig grej förresten är att vi, efter att Nichlas bil havererade på uppfarten häromdagen, har införskaffat oss en ny. En Volvo V50 fick det bli, grå och tydligen jättefin. Ja, det säger de som sett den i alla fall. Det har inte jag. Och jag kommer inte få se den i dagsljus heller förrän på lördag. Jag har bara skrivit på papper om billånet. 75.000:- fattigare. Nu får vi hoppas att den håller bra i flera år framöver. I alla fall i fyra..för sen är den avbetald.

Den 14:e december ska det planeras badrum ihop med Bauhaus. Jag är lite kluven. Alla frågar om vi tänkt bo kvar här. Vi har ju varit i flytta-tagen en tid bakåt men har nog kommit fram till att vi har det bra som vi har det. I alla fall tills barnen blir större och kanske kräver mer utrymme. En utbyggnad på de 15 kvadraten som vi får ligger i planerna i framtiden. Antingen det eller ett nybygge. Jag ser ingen anledning att flytta till ett annat "begagnat" hus. Då bor jag nog hellre kvar här och lägger ner lite krut och pengar på att få det bättre på det befintliga. Läget är ju bara kanon här och vi trivs ju. Speciellt på sommarhalvåret och det är nog inget vi är redo att byta bort. Jag älskar mitt röda lilla hus men självklart kan det bli bättre. Större kök, tvättstuga med groventré och stor kyl/frys och nya fönster i Lucas rum och vardagsrummet och så en ny entré med ny ytterdörr. Sen är jag nöjd. Vi satsar dock på att bli kvar här ett bra dag o då är ju en rustning av badrummet nåt som behövs. Det står högst på önskelistan. Även om det svider i plånkan. Men vi har det rätt bra som vi har det också...

Inga kommentarer: