tisdag 22 december 2015

I mål

Nu är jag i mål och har avverkat den mest hektiska tiden på året när det kommer till mitt arbete. 50-55 timmar i veckan har det blivit och jag är således lite sliten. Vi ligger lite efter med julen här hemma och att det är självaste julafton i övermorgon känns en aning absurt. Julkänslan har inte riktigt infunnit sig men när jag igår satt och slog in lite klappar smög den sig på. I eftermiddag ska vi fixa gran och sen är det koka gröt som behöver göras. Kan vara så att en och annan julklapp behöver införskaffas innan torsdag men Nichlas är ledig imorgon så det hinner vi nog.
Jag är sliten. Trött. Har snittat 5 timmars sömn sedan i slutet av november. Sena nätter och tidiga mornar. Leia sover jättedåligt och är vaken 3 timmar i streck mitt i natten. Jobbigt att mamma o pappa jobbar hela tiden och man ska vara på förskolan och ha barnvakt och olika tider varje dag. Men nu har vi jullov och efter torsdag hoppas jag på att det ska bli lite orning och reda på saker och ting. Barnen är ju lediga enda fram till andra veckan i januari tror jag. Skönt!

1 kommentar:

Mormor sa...

Bra jobbat av er!