onsdag 2 december 2015

Ta er i brasan

BVC-besöket igår gav mig huvudbry. Jag som gillat BVC blev lite illa berörd. Jag var dock inte själv medverkande för jag jobbade men efter att ha hört Nichlas berätta vad de sagt blev jag orolig. Så här 1,5 dygn senare känner jag mig lugn men lite arg. För jag tycker att de uttryckt sig slarvigt och dumt och de har oroat mig i onödan. Ni som har barn vet att BVC kör stenhårt efter sitt protokoll. Det här och det här SKA man kunna när man är 18 månader. Som om alla barn skulle vara stöpta i samma form. Leia är lite "sen". Inte jättesen men hon tar det lite lugnare än average. Jag minns 1,5-årskontrollen med Lucas. Han var tidig med ALLT och tog alla direktiv som gavs till honom och gjorde allt som de bad honom om. Leia däremot hade inte alls nån lust att bygga klosstorn och tramsa omkring. Hon körde sitt eget race. Nu går hon i alla fall hela tiden här hemma. Hon har lite speciell stil men det har väl alla barn som precis lärt sig gå? På BVC sa de att hon gick lite "spattigt" och började babbla om fel på höften och allt vad det var.

Summan av kardemumman blev i alla fall en extrakontroll i januari. Leia behöver ingen extrakontroll. Hon är världens finaste lilla tjej och har absolut inga "störningar" eller "fel på utvecklingen". Hon tar bara allt i sin egen takt. Lära sig äta med sked och bygga torn med klossar och lägga pussel lär hon sig väl med tiden. Här hemma ser vi att utvecklingen går i rasande takt. Det säger de även på förskolan, att hon lär sig nya saker hela tiden. Bara sista månaden har hon ju börjat säga massor ord och hon förstår ju allt man säger. Nej. Det där besöket gjorde mig lite illa till mods och jag hoppas att de kommer skärpa till sig när vi ska dit efter nyår. Annars får de med argbiggan Elin att göra!

Inga kommentarer: