måndag 28 december 2015

Ro i själen

Nu har jag varit ledig i 8 dagar och jag har hunnit med att tanka energi från hemmets (inte så) lugna vrå. Tid med familj och vänner är som balsam för själen.  Glada barn hjälper också till på traven och därför passade det så ypperligt bra att det kom snö igår
Jag fick ställa in min planerade träning (den tar jag tag i efter nyår ordentligt ) och gå och bygga snögubbe med Lucas istället. Det var längesedan jag såg honom så glad. Det riktigt lyste i ögonen på honom. Idag är det lite blötare ute då tempen ligger strax över nollan. Vi har varit ute ändå och dragit pulka och åkt Snow kick. Leia gillade pulkaåkningen precis som jag trodde och skrattade högt. Nu är klockan snart 13.30 och solen har just tittat fram. Gnistrande  härligt väder. Det känns att vi går mot ljusare tider!

Inga kommentarer: