torsdag 13 augusti 2015

Spontant och mysigt

Sommarvädret håller i sig. På förmiddagen idag var vi iväg och storhandlade. Det kändes extra bra med tanke på att det var sista gången vi storhandlade på två veckor. Om EN vecka drar vi. Väl hemma var det tokvarmt på gräsmattan och planen var att vi skulle ner till sjön och bada. Men Lucas hade klipptid inbokat klockan 15.00 så istället drog vi till Sörping allihop. Ett massutskick av SMS resulterade i att Sara och barnen hängde på till Smultronstället med efterföljande bad på Friluftsbadet. Härliga tider! I övrigt blev jag kräkmätt av min glass som jag inte ens minns namnet på. Banan/chokladglass, kolasås och kolafudge och färsk skivad banan. Farligt sött och alldeles för mäktigt. Jag åt inte hela men nästan. Barnen åt också bra och det kändes som personalen hade koll på Lucas allergi. Glassen är ju inte nåt speciellt smakmässigt men även jag, en inbiten Sörpingsbo, blir rätt hänförd av de fina uppläggningarna. Ja, jag gillar Smultronstället och kommer fortsätta göra det så länge jag lever. Men en gång om året räcker. Jag är fortfarande mätt!







Inga kommentarer: