onsdag 19 augusti 2015

Snickerskaka

Idag har jag testat ett nytt recept som jag ramlade över på de sociala medierna häromdagen. En frusen Snickerskaka..helt veganskt utan ägg och mjölk. Superenkel att göra, få ingredienser, men den behövde dock tre timmar i frysen så man får planera lite. Resultatet blev fint. Den såg väldigt aptitlig ut men jag tror att vi var överens om att det var lite väl "brun", som min syster skulle sagt. Det är.mörk choklad i receptet men jag tror ljus hade gjort sig bättre. Dock är det svårt att få tag på ljus choklad utan mjölk. Hittills har jag bara hittat det på nätet. Dessutom var det kakao i smeten men jag tänker att o'boy nog blir godare. Nästa gång skandal dessutom ha i lite mer jordnötssmör. Chokladsmaken tog över lite. Helt okej kaka och med lite justeringar blir den nog tipptopp. Stort plus att man inte kunde ana att det var växtgrädde som använts.

Receptet hittar du här:

http://www.helalf.se/2014/08/17/fryst-snickerstarta-fran-matmagasinet-vego/

Inga kommentarer: