torsdag 6 augusti 2015

Skänninge marken 2015

Ytterligare ett semesteräventyr avklarat. Först frulle på jobbet som var gott och trevligt men som också gav mig en klump i magen. Inte ens två månader kvar nu. Sen åkte vi till Skänninge marknad för att strosa i solskenet..trodde vi. Precis när vi parkerat bilen öppnade sig himlen. Åskan mullrade ilsket och vi fick ta skydd under en stor syren. Men det gav med sig vädret och efter en stund var det stekande hett. Lucas började dagen med solskenshumör med avslutade med att ställa till en scen. Vad ska man gör med den lilla pojken som bär alla dessa känslor inom sig? Jag blir galen på honom ibland. Idag skrek jag åt honom och tog honom hårt i armen. Nu har jag dåligt samvete men bägaren rann över kan vi säga. Hursomhelst var marknadsdagen trevlig i det stora hela. Leia fick foppatofflor och jag köpte en solhatt som ska pryda min hjässa på stranden i Mallorca. Även resan närmar sig. Två veckor kvar!
Nu sitter vi vuxna i soffan och äter chips. Lilla barnet sover sedan länge och det stora är på galej hos mormor och morfar. Inatt ska det sovas i tält. Vi saknar honom här hemma! Imorgon blir det stranden..kan det bli sista gången för i år här hemma på svenska playan?

Inga kommentarer: