söndag 2 augusti 2015

Minisemester

I torsdag var det ÄNTLIGEN dags för oss att packa väskan och dra till Stockholm. En liten minisemester tillsammans med Sara, Jonte och alla barnen. Vi har längtat och väntat och det var så roligt att det blev av och att min chef kunde fixa rum (BILLIGT) åt oss på det hotellet vi ville. Vi bodde på Marina Tower som ligger ett "stenkast" från Grönan. Jag, Nichlas och Lucas bodde där 2013 men då var det vinter och inte alls samma feeling. Hotellet är läckert och ligger precis vid vattnet och däröver åker man färjan för att komma till Nöjesparken. Jättesmidigt och snabbt. Rummen var fina och fräscha och personalen jättetrevlig. Det fick mig definitivt att rynka på näsan åt mitt eget sunkiga arbete. På Marina Tower är entrén rätt pampig och det gör att man får en liten lyxig känsla när man kliver in där. Här hemma i stan blir man nog mest besviken. Nej, sådär skulle vi ha det i Norrköping också!

Grönan var skoj och vi var där hela dagen. Regnade dock ganska mycket så när sista färjan skulle gå runt sju bestämde vi oss för att ta den över till hotellet. Vid det laget var vi rätt blöta om skorna. Jonte och Lina bestämde sig dock för att vara kvar ett tag till och tog sedan taxi hem istället. Barnen var modiga och om bara Lucas haft längden inne skulle han nog åkt de flesta karuseller. Hans favorit denna gång blev "Lustiga huset" och "Slänggungan". Jag hade siktet inne på "House of Nightmares" som jag hört ska vara riktigt läskigt. Vi hade till och med köpt biljetter till det men tiden räckte inte till. Det var dagens stoooora besvikelse...

På kvällen hade vi nog alla, förutom Nichlas, svårt att sova. Leia somnade strax efter elva och Lucas gnällde sig till söms ungefär samtidigt. Själv låg jag vaken länge länge. Borta bra med hemma bäst.

Dag två åt vi frukost i godan ro för att sedan checka ut och åka till "Tom Tits" för att slå ihjäl några timmar. Några timmar blev hela dagen och klockan blev sex innan vi åkte hem. Det var kul där också men jag hade nog förväntat mig lite "mer". Kändes lite rörigt till en början och jag hade velat strukturera upp det lite..men barnen hade kul och det var ju det som var hela poängen. I restaurangen var det buffé och det fanns nog nåt för alla smaker. Helt fantastiskt att det fanns pannkakor, paj och vaniljsås även för Lucas. STORT PLUS!!

Nu är vi tillbaka i hemmets lugna vrå och pustar ut. Men är så nöjda med äventyret.
En minisemester som blev hellyckad till sist trots att vi trodde den slutat innan den ens börjat..men det är en annan historia!








Inga kommentarer: