tisdag 4 augusti 2015

Livsfarligt

Jag är uppvuxen på landet och är således inte speciellt rädd för kryp och insekter. Visst gillar jag inte att ha spindlar i ansiktet eller stora bromsar på kroppen men så länge djuren håller sig för dig själva stör de mig inte. Jag lägger stor vikt vid att lära barnen att djur också är levande och att man inte får stampa eller krossa kryp utomhus. (Myggor är en annan historia dock.) Häromdagen körde vi lite häng på Friluftsbadet i Sörping. Ja, för nu är det ju helt plötsligt sommar ute. Lucas badade som en vilde och träffade två kompisar som han busade med i två timmar nästan. Medan Lucas badade passade jag på att trampa på en geting och SABLAR vad ont det gjorde! Har nog aldrig trampat på en sådan förut utan bara blivit lätt stucken på andra ställen. Den här gången satt taggen kvar och innan jag satt mig ner och fått bort den så kändes det som hela foten skulle ramla av. Aj aj aj! Vad hade getingen att göra under foten på mig?! Från och med nu ska jag nog vara lite mer på min vakt vad det gäller dessa varelser. De är livsfarliga!

1 kommentar:

Mormor sa...

Livsfarliga kanske är en lätt överdrift! (HEHE)