tisdag 23 juni 2015

Tiden

Alla säger alltid att "man hinner alltid träna". Jag tänker faktiskt våga påstå att detta inte är korrekt. Jag har min fina fitbit på armen och har ett minimum på 10.000 steg om dagen. Inte massor men ändå tillräckligt för nån som är hemma o är mammaledig. Varannan vecka jobbar Nichlas eftermiddag 14.20-23.00. Dessutom har han sin rehabilitering tre gånger i veckan. Är jag ensam hemma kan jag självklart inte ge mig ut på nån promenad eller nån löpning. Barnen kan ju inte vara ensamma. Då gäller det att passa på när han är hemma. Men ibland vill man hitta på nåt. Som att åka till nån eller nåt annat. Dessutom kräver ju huset sitt också och det är ju vissa grejer där som också kräver att nån passar barnen. Jag kan ju inte köra gräsklipparen med Leia på höften. De här veckorna är det nästan omöjligt att få ihop det. Ikväll har jag gått runt allmänning här. Efter varje varv gick jag in och kollade så Leia fortfarande sov. Runt och runt. Nu har jag snart mina steg för dagen trots allt. Men påstå inte att ALLA HAR TID ATT TRÄNA. Det beror väl kanske på vad man är villig att offra. Tid med familjen kommer iaf alltid vara prio ett för mig!

Inga kommentarer: