onsdag 17 juni 2015

Friluftsbadet

Halvdant väder och inget inplanerat för dagen. Så såg det ut imorse när jag och barnen vaknade. (Pappan var på jobbet) Tråkigt. Tråkigt. Tråkigt. Men så kom jag på den briljanta idén att vi kunde besöka Söderköpings friluftsbad. Sagt och gjort. Lite väl kallt i luften, då solen försvann lagom tills vi anlände, men vattnet är ju tempererat och helt okej. Leia somnade gott i vagnen efter lite bad och en klämpåse med gröt. Jag och Lucas passade på att bada på det djupa och sedan öva akrobatik i den lilla bassängen. Sen testade vi även på alla olika lekplatsprylar. Gungor, rutschkanor och annat skoj. Det blev en väldigt trevlig förmiddag till sist.

Nu öser regnet ner utanför. Jag hoppas att sommaren kommer tillbaka. Hittills har den inte ens godkänt sommaren 2015. Hur det blir på midsommarafton får vi se. Kanske blir det regnkläder över finkläderna. Vad vi ska hitta på åt Leia, som ännu inte bemästrar konsten att gå, vet jag inte. Hon kanske får ha sin overall över klänningen. Jaja. Midsommar blir det i alla fall och vi ska äta jordgubbar tills vi storknar!

Inga kommentarer: