tisdag 30 juni 2015

Playdejt

Det har varit lite lugnt på lekfronten när det kommer till förskolekompisar. Mest för att tiden inte räcker till och för att vi, när vi är sugna på att leka, väljer kusinerna eller de närmsta vännerna först och främst. Men det är nyttigt att leka med andra kompisar också och ju äldre Lucas blir desto viktigare är det och han tjatat ju faktiskt om att få leka med både den ena och den andra. Nu är det i alla fall bestämt att på måndag ska ha få ta hit en kompis från förskolan. Det ska bli spännande att se hur det går. Jag hoppas på uppehåll så att grabbarna kan vara ute och hoppa studsmatta och busa. Jag som är rätt färsk på det här är osäker på hur mycket som förväntas av mig. Ja, hur mycket ska jag blanda mig i förutom att se till att utfodra dem? Det är ju viktigt att de lär sig att sysselsätta sig själva med samtidigt vill jag ju att de ska ha kul så att kompisen ska vilja leka fler gånger. Svårt tycker jag...

Inga kommentarer: